Studiu: Trebuie sa dormim 7-8 ore pe noapte si sa cuprindem cel putin o parte din intervalul 22:00 - 02:00 - Actualitate - Sanatate

einformatii.ro - Infomatii utile
Cauta in : Informatii Utile | Catalog Companii | Acte Necesare | Stiri | Director Web | Pe Web

Stiri in



 Stiri / Actualitate / Sanatate
Studiu: Trebuie sa dormim 7-8 ore pe noapte si sa cuprindem cel putin o parte din intervalul 22:00 - 02:00
Studiu: Trebuie sa dormim 7-8 ore pe noapte si sa cuprindem cel putin o parte din intervalul 22:00 - 02:00
Potrivit cercetarilor, femeile petrec mai multe ore dormind decat barbatii si se trezesc foarte usor la diferite zgomote
EVA: De cate ore de somn ai nevoie? (Autoare: Ioana Marosan)
Varsta si sexul ne dicteaza necesarul de somn de care avem nevoie in fiecare noapte, arata ultimele studii. Afla de cate ore de somn ai nevoie ca sa te simti fresh dimineata! Somnul este esential pentru sanatatea organismului, iar cele mai recente descoperiri arata ca orele de somn de care avem nevoie fiecare difera in functie de varsta si sex. Ai sa vezi de ce este bine sa sari peste somnul de dupa-amiaza, asta in cazul in care iti permiti acest lux, dar sa nu aplici metoda pentru somnul din timpul noptii. Potrivit specialistilor este obligatoriu sa dormim macar 7-8 ore pe noapte si sa cuprindem cel putin o parte din intervalul 22:00 - 02:00.

De ce sa nu dormi dupa-amiaza?

Pentru ca risti sa faci diabet, este concluzia cercetatorilor de la Spitalul Guangzhou din China si de la Universitatea din Birmingham care au constatat ca persoanele care obisnuiau sa doarma in timpul dupa-amiezii au un risc cu 26% mai ridicat sa se imbolnaveasca de diabet.
- In timpul somnului de amiaza, corpul nu mai produce insulina si devenim mai sensibili la aceasta afectiune. Iar la trezire se activeaza anumiti hormoni si mecanisme care impiedica insulina sa-si faca efectul, explica dr. Shahrad Taheri, coordonatorul studiului.

Nici prea putin, nici prea mult somn

Trebuie sa-ti stabilesti singura un program de somn pe care sa il respecti pe cat posibil. Rutina in acest caz este mai mult decat indicata. Nici prea putine ore de somn, dar nici prea multe nu te vor ajuta sa functionezi la capacitate maxima. Potrivit specialistilor, sub 6 ore de somn pe noapte sunt prea putine, iar mai multe de 9 ore sunt prea multe.
- Orele necesare pentru somn variaza de la persoana la persoana, insa statisticile arata ca in general fiecare avem nevoie de 7-8 ore de somn. Sub 6 ore sau peste 9 ore de somn in cazul persoanelor adulte sunt asociate cu dereglarea metabolismului si cu probleme la nivelul inimii, atentioneaza dr. Phyllis C. Zee, profesor de neurologie si directorul Centrului pentru Studiul Tulburarilor de Somn de la Scoala de medicina Feinberg din cadrul Universitatii Northwester din Chicago.
Daca dormi prea putin:
- risti sa faci diabet;
- risti sa ai probleme cu greutatea si sa devii obez;
- risti sa ai probleme de natura psihica.

Iata cat trebuie sa dormi

Potrivit profesorului de neurologie, dr. Phyllis C. Zee, citat de publicatia EveryDayHealth iata de cate ore de somn avem nevoie pe parcursul vietii:
- bebelusi (sub 11 luni): 14-15 ore de somn;
- copii (1-2 ani): 12-14 ore de somn;
- prescolari: 11-13 ore de somn;
- scolari: 10-11 ore de somn;
- adulti: 7-8 ore de somn (adolescentii au nevoie de putin mai mult)
- persoane in varsta: 7-9 ore de somn.

Femeile dorm mai mult decat barbatii

Potrivit cercetarilor, femeile petrec mai multe ore dormind decat barbatii si se trezesc foarte usor la diferite zgomote. Printre factorii care le pot disturba somnul se numara: tulburarile hormonale, depresia, problemele emotionale, sindromul picioarelor nelinistite, apneea de somn, atrita, durerile de spate si fibromialgia. In schimb, barbatii au probleme cu somnul atunci cand intampina probleme la serviciu sau in viata (divort, copii, bani), epilepsie, probleme cardiace, apnee de somn, depresie sau abuz de diverse substante.

Sfaturi pentru un somn linistit

Daca problemele cu somnul nu sunt cauzate de o afectiune, atunci poti sa urmezi urmatoarele sfaturi:
- Stabileste-ti un program de somn pe care sa-l respecti aproximativ in fiecare seara;
- Nu neglija importanta exercitiului fizic, insa nu chiar inainte de somn pentru ca iti poate altera calitatea somnului;
- Fara cofeina dupa ora 16:00 daca ai observat ca iti afecteaza somnul;
- Relaxeaza-te inainte de culcare;
- Atmosfera din camera este de asemenea importanta. O temperatura medie, intuneric si liniste pentru un somn odihnitor.

(Sursa: eva.ro)
(Joi 06.09.2018 08:08, Mireille Astrid POPA) © estiri.ro
 Alte articole din aceasta categorie
Batoanele Chimpanzee sunt facute din cele mai bune ingrediente (14.10.2018)
TRANSPISAN, antiperspirant fara alcool, parfum, coloranti, conservanti sau nanoparticule (12.10.2018)
Foamea este o stare normala, dar care uneori poate deveni patologica (11.10.2018)
RETETA UNICA.RO: SUPA CREMA DE ROSII (10.10.2018)
Psihoterapia este utila atunci cand vrei sa schimbi ceva in viata ta (05.09.2018)
Dieta nordica, recomandata persoanelor care vor sa slabeasca sanatos si fara efort (05.09.2018)
Psiholog Radu Leca: Barbatii hipersexuali sunt predispusi la singuratate si dementa (22.08.2018)
Criza de fiere apare cand exista un blocaj in drenarea bilei in intestinul subtire (22.08.2018)
Varsta la care o femeie ajunge la menopauza poate oscila de la 40 la 55 de ani (19.08.2018)
Cuvintele frumoase ne fac mai frumosi, mai calzi, mai luminosi si mai buni (18.08.2018)
Monica Anghel a slabit 30 de kilograme (15.08.2018)
Cum iti dai seama cand cineva sufera de o boala psihica (05.08.2018)
Copiii sunt oglinda parintilor: Cea de- a doua editie a evenimentului MAMA SI COPILUL, organizat de CE SE INTAMPLA, DOCTORE? (28.07.2018)
Studiu: Efectul benefic al rosiilor asupra vaselor sanguine (27.07.2018)
Acum 23 de ani: Florian Popa Micsan in dialog cu celebrul medic Dorin Sarafoleanu (25.07.2018)
Care este nivelul normal al glicemiei si cat de mult poate varia aceasta pe durata unei singure zile? (21.07.2018)
700 de pacienti din zona rurala au primit peste 1.300 de consultatii la distanta gratuite, cu ajutorul unei solutii de telemedicina (11.07.2018)
Studiu: Consumul moderat de bere are efect benefic asupra inimii (08.07.2018)
A fost lansata oficial in Romania prima bautura racoritoare de tip cola cu ingrediente naturale, fara zahar si indulcitori artificiali: Green Cola (28.06.2018)
Masa rotunda la Palatul Parlamentului: Imunoterapia oncologica in atentia pacientilor, medicilor si autoritatilor din domeniul sanatatii (28.06.2018)
 CURS VALUTAR (lei noi)
Miercuri 17.10.2018
1 EUR +0.03% 4.6677 lei
1 USD +0.18% 4.0341 lei
Toate valutele
Marti 16.10.2018, BNR
Catalog de companii

Adauga o companie
Companii recent adaugate
ZAHARIA MIHAI-ALEXANDRU PFA
Costesti, Arges, Strada Necsulesti nr. 46
> Alimente
TOP LEVEL HOSTING SRL
Pitesti, Arges, Strada Pasaj Scarilor nr. 2
> WEB
EUROLIGHT MANAGEMENT SRL
Stefanesti, Arges, Aleea Salcamilor nr. 30
> Distribuitori
Cele mai accesate companii
TOP LEVEL HOSTING SRL
Pitesti, Arges, Strada Pasaj Scarilor nr. 2
> WEB
ZAHARIA MIHAI-ALEXANDRU PFA
Costesti, Arges, Strada Necsulesti nr. 46
> Alimente
NICOSMAIL 2007 SRL
Curtea De Arges, Arges, Strada Cuza Voda nr. 0
> Produse
fhr.ro - Gazduire siteuri
Director Web

Adauga un website
Websiteuri recent adaugate
Povesti adevarate si mesaje de dragoste
Povesti adevarate, Un site dedicat celor care iubesc, povesti de dragoste, povesti de iubire, poezii de dragoste, imagini de iubire, povesti despre dragoste si sex, declaratii de dragoste, muzica si filmulete de iubire.
> Diverse
LISTA FIRME ROMANIA
Cauti o lista cu firme, un restaurant sau orice alta locatie in orasul tau ? Catalog firme Romania, Firme 365, va sta la dispozitie cu un catalog complex impartit pe categorii de interes.
> Publicitate
Dulceata de Nuci Verzi
Dulceata de nuci verzi se produce intr-un spatiu avizat din punct de vedere sanitar. Pret 16,95 RON. Cantitate neta 255g. Livrarea este Gratuita in Bucuresti.
> Agricultura
| TOP STELAR | top cele mai votate | top cele mai accesate | siteuri noi | siteuri recomandate | siteuri partenere | A - Z |
Reteaua noastra

© 2002 - 2018 einformatii.ro. Toate drepturile rezervate.
gazduire siteuri
Pagina generata in 0.0860 sec.